W związku z coraz większą ilością nowoczesnych rozwiązań w maszynach rolniczych potrzebne są bardziej nowoczesne metody napraw, niż dawniej. Co to oznacza? Że coraz częściej nie będziemy w stanie profesjonalnie poradzić sobie z naprawami, jakie mogą być konieczne, na własną rękę. Aby maszyny służyły jak najlepiej i jak najdłużej, klientom zapewnia się możliwość korzystania z serwisu gwarancyjnego, dzięki któremu za darmo możemy korzystać z napraw w autoryzowanych serwisach. Co jednak robić, gdy gwarancja już upłynie? Gdzie zgłosić się z usterką po wygaśnięciu gwarancji?

Ile średnio trwa gwarancja na ciągniki?

Prawo nie narzuca odgórnie, ile powinna trwać gwarancja, wiec jest to w zasadzie dobra wola producenta. Popularną opcją jest np. udzielenie 3 lat gwarancji podstawowej i udzielenie kolejnych 3 lat za opłatą dodatkową. Kupujący często decydują się na tę opcję, by móc dłużej cieszyć się profesjonalnymi naprawami usterek w serwisie, które finansowane z własnej kieszeni, mogłyby okazać się naprawdę kosztowne.

Kto odpowiada za naprawę ciągnika w czasie gwarancji?

Strona udzielająca gwarancji jest odpowiedzialna za usuwanie powstałych wad fizycznych poprzez skuteczną naprawę lub wymianę towaru na nowy i do dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Jeśli w gwarancji nie zastrzeżono inaczej, odpowiedzialność strony, która jej udziela, obejmuje jedynie wady powstałe z przyczyn tkwiących w towarze sprzedanym. Oznacza to, że gwarancja na ogół nie obejmuje napraw awarii powstałych w wyniku zdarzeń losowych, niewłaściwej eksploatacji lub uszkodzeń dokonanych przez osoby trzecie.

Gdzie zatem zgłosić się z naprawą po upływie gwarancji?

Na porządku dziennym jest niestety sytuacja, w wyniku której po wygaśnięciu gwarancji użytkownicy maszyn rolniczych, w tym ciągników, przestają odwiedzać autoryzowane serwisy ciągników i innych maszyn rolniczych ze względu na wysokie koszty napraw, lub zaczynają słynną fuszerkę, czyli naprawianie samodzielne lub po znajomości u lokalnego “eksperta”.

Na szczęście sytuacja powoli ulega zmianie i serwisy, w których zakupiliśmy maszyny rolnicze, oferują korzystną ofertę napraw pogwarancyjnych. Jednym z takich miejsc jest nasz serwis maszyn rolniczych.

Pogwarancyjny serwis maszyn rolniczych

Serwisy nieautoryzowane – ulga dla kieszeni czy zwiększone ryzyko?

Po wygaśnięciu gwarancji wiele osób może rozważać wizytę w serwisach nieautoryzowanych. Naprawy w nieautoryzowanych serwisach są często wykonywane o szybciej i taniej, co może mieć ogromny wpływ na jakość ich wykonania. Dlatego dużo lepszym pomysłem jest wybór serwisów autoryzowanych, świadczących naprawy pogwarancyjne. Takie miejsca mają dostęp do wysokiej jakości części oryginalnych i ich zamienników, dzięki czemu efekt naprawy zawsze jest satysfakcjonujący i zwiększa żywotność ciągnika.

Korzystając z usług dobrego serwisu,  otrzymamy kilkumiesięczną gwarancję na udzieloną usługę. Warto zgłaszać się właśnie w takie miejsca, gdzie będziemy mogli liczyć na późniejszą pomoc w razie nieudanej naprawy, co świadczy o profesjonalnym podejściu do klienta.

Warto wybrać autoryzowany serwis również ze względu na dobrej jakości sprzęt diagnostyczny. Pochodzi on od znanych producentów, pozwalając na skuteczne naprawy. W takich przypadkach mamy też pewność, że kadra w takich serwisach jest odpowiednio przeszkolona i z pewnością poradzi sobie z nasza usterką.

Jak widać, po zakończeniu gwarancji wcale nie musimy rezygnować z profesjonalnych napraw ciągników. Jedyne, co musimy zrobić, to znaleźć miejsce, w którym będziemy mogli liczyć na fachowo wykonaną naprawę w dobrej cenie, która nie zrujnuje nam portfela.

Regularne serwisowanie maszyn rolniczych w zaufanym miejscu to znacznie lepsze rozwiązanie, niż zaniedbywanie przeglądów i napraw ze względu na koszty. Pomyślmy sobie, że nawet jeśli cena wizyty w serwisie wydaje się nam zbyt droga, to jeśli oddajemy maszynę w dobre ręce, możemy uniknąć jeszcze wyższych kosztów, będących efektem zaniedbań lub zwykłej fuszerki.

Masz pytania? Zadzwoń: 693 111 530