Odkryj nasze najlepsze promocje i bestsellery 2024!

Odkryj nasze najlepsze promocje i bestsellery 2024!

Strona główna 9 Blog 9 Nowa Seria 6 Powershift/RCshift: pełna wydajność.

Nowa Seria 6 Powershift/RCshift: pełna wydajność.

paź 10, 2022

Gamę modeli serii 6 marki DEUTZ-FAHR uzupełnia osiem nowych ciągników. Wszystkie oferowane są z klasycznym układem napędowym Powershift lub zrobotyzowaną przekładnią RCshift. Wprowadzając nowe modele, marka DEUTZ-FAHR wzbogaca swoją ofertę w zakresie ciągników o mocy maksymalnej w przedziale 160 do 230 KM, który stanowi około 35–40% całego rynku traktorów w Europie. Nowe modele zostały opracowywane i są produkowane w fabryce DEUTZ-FAHR LAND w niemieckim Lauingen. Oferują do 8% wyższy moment obrotowy, nowe, większe zbiorniki paliwa, wyższy poziom komfortu operatora i szereg nowych opcji wyposażenia kabiny MaxiVision. Koszty eksploatacji zredukowano dzięki okresom wymiany oleju silnikowego wydłużonym do 1000 godzin (lub 2 lat).

 Dwa modele 4-cylindrowe posiadają krótszy rozstaw osi, zapewniający doskonałą zwrotność. Jednocześnie oferują wysoką mocą, sięgającą 171 KM. W modelach 6-cylindrowych (6160 do 6230) montowane są zmodernizowane silniki DEUTZ TCD. Generują moc do 192 KM w modelach ze średnim rozstawem osi (6160–6190) i 230 KM w modelach z większym rozstawem osi (6210–6230).

Silniki Deutz TCD 6.1 oferują wysokie osiągi, nową charakterystykę i większą elastyczność, dzięki nowemu przebiegowi krzywej momentu obrotowego. Niemal maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy obrotach na poziomie zaledwie 1000 obr./min, dzięki czemu ciągniki te radzą sobie w pracach przy niskim prędkościach obrotowych. Oznacza to znaczną oszczędność paliwa.

Sprawdzone, wydajne i proste przekładnie Powershift zapewniają operatorowi 30 przełożeń do jazdy do przodu i 15 do tyłu. Po doposażeniu w reduktor, liczba przełożeń wzrasta do 54+27. Nowością w wersji Powershift jest funkcja APS — Automatic Powershift. Elektroniczny moduł sterowania automatycznie zmienia półbiegi Powershift w zakresie każdego z biegów głównych.

Napęd RCshift jest w pełni zrobotyzowany. Dzięki pięciu automatycznie zmienianym biegom i sześciu półbiegom Powershift, przekładnie zapewniają płynną zmianę wszystkich przełożeń. Przekładnia RCshift pozwala na jazdę z prędkością 40 km/h, przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1158 obr./min, 50 km/h przy zaledwie 1447 obr./min (prędkość obrotowa silnika może się różnić w zależności od opon i modelu ciągnika). Wszystkie biegi można zmieniać bez użycia pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go ciągnik można zatrzymać i ponownie ruszać z miejsca bez konieczności użycia sprzęgła.

 

DEUTZ-FAHR po raz pierwszy oferuje kabinę MaxiVision w trzech wariantach. Wszystko dla zapewnienia klientom poziomu komfortu i wyposażenia, jakiego potrzebują.

Podstawowa kabina MaxiVision oferuje 4 mechanicznie sterowane obwody hydrauliki z tyłu ciągnika i jest dostępna w połączeniu z napędem Powershift lub RCshift. Kabina MaxiVision+ obejmuje nową konfigurację sterowania układem hydraulicznym: sterowanie mieszane. Dwa obwody sterowane są mechaniczne dźwigniami, a kolejne dwa elektronicznie. Jest to układ stanowiący idealny kompromis pomiędzy komfortem a prostotą sterowania. Ta wersja kabiny również oferowana jest z napędami Powershift i RCshift.

W przypadku kabiny w wersji MaxiVisionPRO, operator może sterować układem hydraulicznym w pełni elektronicznie. W tej wersji, na podłokietniku MaxCom może być zamontowany 12″ iMonitor. Pozwala on obsługiwać wszystkie funkcje ciągnika, maszyny poprzez terminal ISOBUS i jednocześnie służy do obsługi systemu automatycznego prowadzenia SDF GUidance. Kabina MaxiVisionPRO jest dostępna tylko z układem napędowym RCshift.

 

Wszystkie kabiny MaxiVision można wyposażyć w nowe, lusterka wsteczne XL o zwiększonej o 65% powierzchni luster, otwieraną szybę przednią, szereg uchwytów dla smartfonów i tabletów, mobilną  chłodziarkę oraz całkowicie nowy system nagłośnienia 4.1 Premium.

 

Ofertę układów hydraulicznych otwiera system z pompą o stałym wydatku oleju wynoszącym 84 l/min. Opcjonalnie dostępny jest układ z pompą o zmiennej wydajności Load-Sensing 160 l/min. Tylny WOM standardowo obsługuje prędkości: 540/540ECO/1000/1000ECO. Opcjonalnie, z przodu może być zamontowany wałek z prędkością 1000 lub 1000ECO. W modelach z silnikami 6-cylindrowymi, dostępny jest też przedni WOM DualSpeed. Mocny podnośnik oferuje udźwig do 9700 kg, w przypadku przedniego podnośnika jest to 3800 kg. Dodatkowo, Deutz-Fahr oferuje wersje podnośnika przedniego o udźwigu 4110 kg lub 5450 kg (w modelach 6190, 6210 i 6230).

 

Zaawansowane systemy automatycznego prowadzenia i telemetrii pozwalają unikać niepotrzebnych zakładek, oszczędzać paliwo, obniżać zużycie podzespołów i redukować czas pracy operatora. Na uwagę zasługuje także funkcja Auto-Turn, umożliwiająca automatyczne prowadzenie ciągnika na uwrociach pola. iMonitor pozwala sterować wszystkimi funkcjami ciągnika i maszyny. Nowy interfejs jest jeszcze bardziej intuicyjny i posiada nowe, wygodne funkcje. Dzięki funkcji XTEND, iMonitor można w sposób bezprzewodowy połączyć z tabletem lub smartfonem. Na ekranie urządzenia mobilnego można w ten sposób uzyskać podgląd na terminal uniwersalny ISOBUS UT lub system prowadzenia automatycznego. Nowa seria 6 oferuje także system zarządzania danymi oraz zarządzanie flotą SDF Fleet Management. Pierwszy rok użytkowania tych funkcji oferowany jest bez opłat. Dzięki stałemu łączu z siecią Internet, dostępna jest także możliwość uzyskania wsparcia zdalnego ze strony specjalisty marki Deutz-Fahr.

Wszystkie modele serii 6 można wyposażyć w ładowacz czołowy nowej generacji ProfiLine. Wysokość podnoszenia do 4,6 metra sprawia, że nowa seria 6 jest gotowa do wszystkich zadań.

Nowy czujnik zawieszenia na przedniej osi zapewnia najwyższy poziom komfortu jazdy. W zależności od wymagań dotyczących jazdy w transporcie, nowe modele serii 6 może być wyposażona w hydrauliczne i/lub pneumatyczne hamulce przyczepy. Dzięki układom hamulcowym DualMode, możliwe jest teraz podłączenie starych i nowych przyczep. W modelach 6-cylindrowych dostępny jest także hamulec silnikowy, zapewniający dodatkową siłę hamowania bez obciążania hamulców ciągnika. Modele 6210 i 6230 mogą być wyposażone w suche tarcze hamulcowe z przodu. Układ wspomagania hamulca gwarantuje doskonałą skuteczność hamowania, już przy małej sile nacisku na pedał hamulca.

Modele 4-cylindrowe są teraz dostępne w ekskluzywnej wersji wyposażenia Warrior, obejmującej między innymi czarny kolor nadwozia oraz do 23 reflektorów LED.

6160.4 6170.4 6160 6170 6180 6190 6210 6230
Moc maks. 161 KM 171 KM 161 KM 171 KM 181 KM 192 KM 216 KM 217 KM
Moc maks.
z boost
171 KM 171 KM 192 KM 230 KM
Moment obrotowy 685 Nm 699 Nm 709 Nm 727 Nm 796 Nm 821 Nm 849 Nm 891 Nm
Obroty silnika przy 50 km/h

1969 obr./min ECO (Powershift)

1530 obr./min SuperECO (RCshift)

1863 ECO (Powershift)

1447 obr./min SuperECO (RCshift)

Zbiornik paliwa 300 l 350 l 410 l
Rozstaw osi 2542 mm 2767 mm 2848 mm
Maks. masa dopuszczalna 11500 kg przy 50 km/h 12 500 kg
przy 50 km/h
13 500 kg
przy 50 km/h

Masz pytania?
Zadzwoń!

Ostatnie wpisy